Районен съд – Омуртаг обявява конкурс за длъжността „съдебен помощник“ – 1 щатна бройка (ПРИКЛЮЧИЛ)
Районен съд – Омуртаг обявява конкурс за длъжността „съдебен помощник“ – 1 щатна бройка.
I. Кратко описание на длъжността: съдебният помощник е съдебен служител с юридическо образование, който подпомага административния ръководител и съдиите в тяхната работа; извършва проверка по редовността и допустимостта на жалбите, протестите и молбите за отмяна, като подпомага образуването на делата, следи за спазване на законоустановените срокове, на законовите изисквания относно съдържанието и основанието им, на изискванията за легитимация на страните; изготвя проекти на съдебни актове; проучва, анализира и обобщава правната доктрина и съдебната практика по конкретни въпроси; изготвя проекти на отговори по постъпили в съда писма и сигнали, за които се изискват специални правни знания; дава мнения по дела, изготвя доклади и становища по правни въпроси; изпълнява и други задачи, възложени от административния ръководител, съдиите и административния секретар.
II. Минимални изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността: лицето да отговаря на изискванията на чл. 162 от ЗСВ - да е пълнолетен български гражданин, или пълнолетен гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария; да има завършено висше образование по специалността „Право", преминал е стажа определен в ЗСВ и е придобил юридическа правоспособност; да не е поставено под запрещение; да притежава необходимите нравствени и професионални качества, съответстващи на Кодекса за етично поведение на българските магистрати; да не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията; да не е дисциплинарно освободено от длъжност изборен член на ВСС за накърняване престижа на съдебната власт; да не страда от психическо заболяване; да отговаря на изискванията на чл. 340а, ал.1 от ЗСВ; по отношение на лицето да не са налице обстоятелствата по чл. 340а, ал.2 от ЗСВ.
III. Специфични изисквания за заемане на длъжността: отлични познания по гражданскоправни, наказателноправни, административноправни науки, общата нормативна уредба на съдебната власт и работата на съдебната администрация – Закон за съдебната власт и Правилник за администрацията в съдилищата; комуникативност, организираност, умение за работа в екип, лоялност, мотивация за работа в съдебната система; компютърна грамотност MS Office (Word, Excel), Internet и работа със стандартна офис техника; отлични умения за работа с електронни правно-информационни системи; отлични познания по стилистика, правопис, граматика и пунктуация; умения за текстообработка; умения за изразяване на информация - писмено и устно; умения за намиране на решение на нестандартни проблеми и ситуации; способност за работа под напрежение;
IV. Необходими документи за участие в конкурса: Заявление /по образец/; 2. Автобиография – /по образец/; 3. Копие от диплома за завършено висше образование по специалността „Право“; 4. Копие от удостоверение за придобита юридическа правоспособност; 5. Свидетелство за съдимост в оригинал за работа в съдебната система; 6. Декларация по чл. 340а, ал.1 от ЗСВ /по образец/; 7. Декларация по чл. 340а, ал.2 от ЗСВ /по образец/; 8. Декларация по чл. 136 от ПАС; 9. Декларация /по образец/ за липсата на обстоятелствата по чл. 137 от ПАС във връзка с чл. 107а, ал. 1 от КТ; 10. Декларация за съгласие за обработване на лични данни /по образец/; 11. Медицинско свидетелство за работа; 12. Удостоверение със заверка от психиатър, че кандидатът не се води на диспансерен отчет /оригинал/; 13. Копия от документи, удостоверяващи продължителността на трудовия стаж; 14. Документ за компютърна грамотност /ако притежава такъв/; други документи, доказващи квалификация и умения за обявената длъжност; 15. Пълномощно за подаване на документи, когато не се подават лично от кандидата.
Копията на посочените документи следва да бъдат саморъчно заверени от кандидата.
При подаване на заявлението за участие в конкурса, лицето следва да представи: оригинала на дипломата за завършено образование, който след сверяване с представеното копие се връща на подателя; лична карта на подателя, която след сверяване на данните в заявлението/пълномощното, се връща на подателя.
Място на подаване на документите: Районен съд – Омуртаг, пл. „Независимост“ № 1, етаж 1, стая № 2 - служба „Деловодство“, всеки работен ден от 09.00 ч до 17.00 ч.
Срок за подаване на документите: ЕДНОМЕСЕЧЕН СРОК, считано от датата на публикацията на обявата за конкурса в местен ежедневник.
Документите се подават лично или чрез пълномощник с пълномощно в обикновена писмена форма.
Образците на необходимите документи за участие в конкурса, подавани по образец, са публикувани на интернет страницата на РС – Омуртаг, а хартиени екземпляри на същите се предоставят на кандидатите при поискване в стая № 2 - служба „Деловодство“.
Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците, протоколите и всички подлежащи на обявяване документи във връзка с конкурса: на интернет страницата на съда: omurtag-rs.justice.bg, на информационното табло в сградата на Районен съд – Омуртаг.
V. Начин на провеждане на конкурса и оценяването на кандидатите: След изтичане срока на подаване на документите, ще бъде назначена комисия, която да проведе конкурса в следния ред: първи етап: "Подбор по документи" - разглеждане на постъпилите заявления и допускане до следващ етап. На този етап се преценява пълнотата и редовността на представените документи – съответствието на кандидатите с минималните и специфичните изисквания за обявената длъжност; втори етап: „Писмен изпит - тест" - въпроси в областта на наказателното, гражданското и административното право, и проверка на компютърната грамотност и работа с текстообработващи програми, както и тези за правопис, граматика, пунктуация и стилистика; трети етап: "Събеседване" с кандидатите, участват само кандидати класирани от третия етап. Въпроси по гражданскоправни, наказателноправни, административноправни науки и общата нормативна уредба на съдебната власт и работата на съдебната администрация - ЗСВ и ПАС.
Обявлението е публикувано във вестник „Търговищки НОВИНИ” бр. 47 от 30.06.2022 г.
Срокът за подаване на документите изтича в 17:00 ч. на 01.08.2022 г.
Свързани файлове
-
Заявление за кандидатстване на работа.pdf68.50 KBpdf
-
Автобиография.pdf60.25 KBpdf
-
Декларация по чл. 340а, ал. 1 от Закона за съдебната власт.pdf63.76 KBpdf
-
Декларация по чл. 340а, ал. 2 от Закона за съдебната власт.pdf63.25 KBpdf
-
Декларация по чл. 136 от ПАС.pdf63.67 KBpdf
-
Декларация по чл. 137 от ПАС във връзка с чл. 107а, ал. 1 от КТ.pdf63.10 KBpdf
-
Декларация за съгласие за обработване на лични данни.pdf57.61 KBpdf
-
Обява за провеждане на конкурс за длъжността „съдебен помощник“ – 1 щатна бройка.pdf109.27 KBpdf